Školství v Táboře a Revoluce 4.0
04.05.2022
ThinkTA je potěšen, že předpoklad 15 trvale spolupracujících studentů v oblasti vývoje a realizace IT kompletů vykazujících prvky Revoluce 4.0 byl ve spolupracujících firmách dosažen již v tomto roce. 1.5.2022 se rovněž na povinnou školní praxi přihlásilo 7 nových studentů a předpoklad je, že 5 z nich se začlení do rozšířeného vývoje softwareového, strojního, fotovoltaického a vývoje elektromobilních doplňků. Přidali se k nám i spolupracovníci z Gruzie a Ukrajiny. Je příjemné vidět výsledky, které dávají možnost výdělku táborským studentům a v následně opakované výrobě v Táboře a v Soběslavi. Co v Táboře chybí je faktulta vysoké školy se specializací. ThinkTA takovou speciální faktultu již definoval měla by to být fakulta “Country IT a R4.0”. ThinkTA se pokusí s ČZÚ Praha tuto myšlenku v roce 2022 projednat a v letech 2023-2024 zrealizovat.
28.08.2021
ThinkTA se těší s plynulého nárůstu studentů z táborských škol. Poslední informace o počtu spolupracujících studentů VŠ a SŠ je velmi potěšující. Přibylo jich za cca 2 roky 11. Přidali se už i 2 mimotáborští studenti a jeden student, velmi talentovaný, z Gruzie. Covid-19 poněkud omezil možnost přímé praxe, ale na druhou stranu jsem dotáhli k dokonalosti spolupráci a vývoj na dálku.
ThinkTA podpořil podání několika velmi kvalitních dotačních titulů, z nichž již jeden na téma bezobslužných prodejen uspěl. Zejména vysokoškolská část studentů si již ověřila možnost aplikovat a prodávat výsledky svého velmi sofistikovaného svůj vývoje a vytvořit si tak svou budoucnost.
27.8.2019
ThinkTA projednal spolupráci v oblasti povinné odborné praxe s Táborským soukromým gymnáziem. Spolupráci zahájíme na přelomu září a října představením možností studentům TSG. Děkujeme za vlídné přijetí.
16.5.2019
ThinkTA se aktivně podílí na zajištění kvalitní povinné odborné praxe studentů SPŠS Tábor a SŠSI Tábor již 3 roky. Od vzniku ThinkTA prošlo touto praxí již 10 studentů. 6 z nich bylo přijato na vysokou školu a 4 jdou nyní do 4 ročníku.
Praxe začíná již ve 3. ročníku střední školy. Prostřednicvím spolupracujících firem zajišťujeme dlouhodobou spolupráci a ukazujeme studentům, že i v Táboře lze dělat minimálně evropský vývoj a snažíme se je uvést i do problematiky ekonomických a obchodních souvislostí.
Dlužno říci, že v Táboře v této mikropráci nenajdete oporu a peníze vyplácené na analýzy jak to možná vyřešit, dostávájí autoři za konstatování minulosti.
Nicméně existují postupy, které našim praktikantům umožní z vydělaných peněz financovat náklady vysoké školy a tím se stávat velmi svobodnými občany města Tábora, mít zde budoucí zajímavé zaměstnání a založit zde i rodinu, pokud všechny “hezký holky nezdrhnou” do Prahy a dál.
Budeme se snažit, tyto ověřené postupy rozšířit od příštího roku i na další střední školy a věříme, že do roku 2025 jich bude 50-80.
31.1.2019
Ve společnosti jsou otevřená dvě základní témata. To je svobodné školství a znalostní úroveň žáků základních a středních škol. ThinkTA vidí tyto dvě témata jako základní témata k diskuzi . Je zde možnost paralelního vzdělávání, aby žák či maturant měl aktuální znalosti, potřebné pro rychlé a kvalitní začlenění do postškolního života. Je třeba nejen znalostí na technické či přírodovědné úrovni, ale i znalostí společenské či občanské úrovně, aby se mohl mladý táborák rychle orientovat, co a jak může na společnosti požadovat a co od něj společnost může očekávat.
ThinkTA věří, že takový postup by vedl k vyšší svobodné odpovědnosti i na úrovni Tábora a velké sebedůvěře táborské mladé generace prosadit se ve světě a uplatnit své znalosti následně ve prospěch Tábora. S tím jsme již začali a vcelku se to daří. Máme již čtyři naše středoškoláky na vysoké a doufáme, že každý rok 2-3 přibudou , takže v pětiletém cyklu VŠ jich bude mít thinkTA běžně 10-15. Doufáme i v jejich návrat do Tábora a probuzení radnice se sofistikovanou průmyslovou zónou.
ThinkTA měl možnost o situaci ve středním školství v Táboře hovořit v řediteli táborských gymnázií. Po těchto konzultacích ThinkTA věří, že snaha po otevření širšího znalostního obzoru tam, kde již škola nemá kapacitu nebo je z nějakých důvodů finančně či odborně omezena, má své místo.
Jen jsme zatím pootevřeli dvířka. Město má vliv na výběr ředitelů základních škol. Od tohoto kvalitního výběru se odvíjí i kvalita školy. U středních škol je výběr ředitele závislý na jejich zřizovateli a případné investiční pomoci města. ThinkTA zachytil článek s diskuzí k tomuto tématu. I z diskuse pod ním jde víceméně tak nějak hrůza. Víra, že hodnota známky na základní škole je určující dělení pro to, aby člověk byl dobrý ve svém oboru a zejména v řemeslném oboru je velmi stupidní. Nicméně si přečtěte i diskusi pod tímto článkem. https://www.jcted.cz/taborsko/hejtmani-zadaji-zprisneni-prijimacek-na-stredni-skoly-co-na-to-reditele-skol-a-co-rodice/
Ve svobodném školství mohou vyrůstat jak dobří řemeslníci , tak excelentní vědci. A dobrý řemeslník může učinit vynález stejně jako excelentní vědec může postavit kvalitní zeď. Myslíme, že se školstvím v Táboře bude ohledně svobodnějšího pojetí skoro největší problém.
Poznámka:
Zde na Wikipedi https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C3%A1bor#Osobnosti je seznam táborských osobností. Je zarážející, že Tábor jako by neměl osobnosti z posledních cca 50 let. Možná se o to nikdo nestará, možná jsou tyto osobnosti přehnaně skromné a možná je Tábor nemá?