Pro (ne)místostarosku M. Petrovou
18.3.2021 Tak má výzva se naplnila dle přísloví “Tak dlouho chodíš se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne” ještě je tedy nutno ing. Petrovou požádat, aby buď odešla ze zastupitelstva zcela anebo do konce volebního období vydala seznam svých chyb od roku 2014 a do konce tohoto volebního období je začala napravovat osobní pílí. Tím to jí i vyzývám aby se mi veřejně omluvila ve znění omluvy zaslané jí dne 18.9.2020. Hlasování zastupitelstva uvedené v týdeníku Táborsko: https://www.jcted.cz/taborsko/v-tabore-odvolali-mistostarostku-mesta/#diskuse
V listopadu mi bude 67 let. Zažil jsem ledacos. Leninovy sochy na základní škole, rok svobody 1967/1968 a pak tanky před Briskem (Palem) 22.8.1968, likvidaci mého otce táborským oddělením STB a pak naději po 1989. To co se stalo 20.5.2019 na zastupitelstvu města Tábora mne však vrátilo do roku 1970, kdy nás po stávce studentů na SPŠS Tábor začali normalizovat. V praxi to vypadalo tak, že jsem všichni byli ostřiháni, zrušili nám angličtinu a kluky co to odmítli dotlačili, k sebevražednému pokusu. Tomu všemu se říká “arogance moci”.
A teď tedy k věci. Již téměř dva roky se snažím(e) viz také sekce „Budoucnost Tábora“->“Průmyslová zóna …“ zmírnit hluk z autobusové dopravy ve Vožické ulici po vybudování nové zastávky u podchodu ve Vožické ulici. Jako občané jsme navrhovali celkem 3 řešení:
A) Zrušení zastávek s názvem „Na Kouřimově“ jako nadbytečných
B) Provozování menších tichých autobusů CNG, které má dopravní společnost k dispozici
C) Zavedení nový typů elektroautobusů Škoda 29 BB viz sekce „Revoluce 4.0“- “Elektromobilita v Táboře“
Dne 4.12.2018 po marných snahách jednotlivců nějakým způsobem situaci řešit prostřednictvím místostarostky Petrové a odboru dopravy, jsem zaslal paní Petrové žádost o řešení tohoto problému podepsanou 26 občany – zástupci 18 domů s cca 80 obyvateli Vožické ulice o řešení situace dle bodů A,B,C. V zákonné lhůtě 60 dnů jsme neobdrželi žádnou odpověď a tak jsem se po provedeném měření hluku na této zastávce 2.-3.4.2019 a po návštěvě u ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha 17.5.2019, rozhodl vystoupit v této záležitosti na zastupitelstvu města 20.5.2019. Vystoupil jsem zcela věcně, analyticky a snažil jsem se být i důrazný. Domníval jsem se totiž, že paní Petrová mé věcné argumenty přijme a sdělí mi, že je prostuduje, zváží postupy a uzná porušení zákonných lhůt. Zde je videozáznam mého vystoupení: Interpelace na M.Petrovou – hluk autobusů SOR 12 .
Místo toho jsem dostal odpověď, jejíž video zde uvádím a ta mne poněkud zděsila. M. Petrová odpovídá nepravdy a chce abychom si na hluk zvykli.
Proto je nutno vyvrátit tyto její nepravdy:
- Můj mail byl krátký a věcný, v příloze byly už jen podpisy občanů
- Místostaroska Petrová nebydlí v Průběžné ulici a 3 m od domu zastávku nemá
- Elektrobus pro vniřní město Škoda 29 BB zcela evidentně nezná a asi neví, že může vozit na střeše dobíjecí pantograf, a na konečné se dle potřeby dobije a nemusí odjet čerpat PHM, což je lince 30 docela dobře možné v obou koncových stanicích.
- Její názor, že si občané na cyklický hluk kolem 80 dB mají zvyknout, vskutku není hoden místostarostky pro dopravu a docela dobře ilustruje to, že je jí to vlastně všechno jedno.
- To, že nestojí o to, aby město ušetřilo významné peníze nasazením 2-3 elektrobusů Škoda 29 BB do vnitřních městských linek je hodně zarážející a odporuje to zákonu o obcích.
- Je jí zcela lhostejné, že se jiná města běžně elektrobus Škoda 29 BB používají a zkušenosti lze nejblíže konzultovat v Českých Budějovicích. (video ČB nám PO II)
- Navíc ještě zapomněla, že ve smlouvě o MHD s Commett plus s.r.o. je již elektromobilita zahrnuta, a tudíž není problém ji na Comett plus s.r.o. vyžadovat. Je zde i vzorec kalkulace ceny elektrického kilometru.
- Ani si nezjistila, že na umístění zastávky před domem 1276 není v městských záznamech jediná zmínka a nikdo neví, jak se tam ocitla.
Závěr a žádost, abych nebyl spojován s Pirátskou stranou.
Nedělám si ani v nejmenším iluze, že moje vstoupení a tento článek něco změní. Dokonce mi tichou poštou bylo sděleno, že si škodím sám sobě. Pochopil jsem to a přestal jsem pomáhat v on-line přenosech ze zastupitelstva, neboť mi opravdu nedělalo dobře trávit 5-7 hodin, v dlouhých, mnohdy nesmyslných diskuzích, při nichž nevznikají kvalitní návrhy a těch pár kvalitních se neprojedná včas. Stačí mi, že každý den přesně podle jízdního řádu, musíme snášet hluk ze SOR 12.
Taky bych rád prohlásil, že bych byl nerad, aby si mne někdo spojoval hlouběji s Pirátskou stranou a Pirátská strana by tímto mohla být poškozena. Nejsem jejím členem. Předvolební Pirátský program do zastupitelstva se mi moc líbil a tak jsem to vyjádřil na 27. místě pirátské kandidátky. Celkem naivně jsem se domníval, že lze věci v Táboře pomocí Pirátů napravovat a posouvat k lepšímu a zbylá část koalice tomu nebude bránit. Zůstanu tedy u svých 8 bodů uvedených v článku “QUO VADIS Tábore” , ke kterým teď ještě přibyl bod 9. a to Husův park, devastovaný havrany.
Vím, že se ocitám v této situaci osamocen, ale jsem toho názoru, že už nelze udělat to, co se většinově stalo v roce 1968 a 1969. Prostě to vzdát. To jsme tehdy udělali a dodnes trpíme důsledky této události. V červenci se mi narodila dvě vnoučata, což mi dodává velkou morální sílu, abych alespoň odborně a právně vě věci “Vožická” a následně Vožická-Chýnovská vzdoroval neznalostní a nic neřešící aroganci moci místostarostky ing. Michaely Petrové.
Podpůrné soubory a videa:
- Video 24.5.2019, Č.Budějovice, náměstí Otakara Přemysla II, Škoda 29 BB, elektroautobus s dostatečnou provozní kapacitou
A takhle vypadá situace na zastávce “Na kouřimově” při vytrvalejších deštích nebo bouřkách. Způsobuje to zatékání do domů ve Vožické ulici již dlouhou domu. Ing. Petrová a odbor dopravy je o této situaci ví už hodně, hodně dlouho. I to je důvod, proč zastávku zrušit.