Elektromobilita v Táboře

Ponecháváme první historický odstavec této stránky.

ThinkTA je přesvědčen, že budoucnost táborské dopravy je ve sdílené dopravě a zhruba 30% elektromobilitě do roku 2021-23. Jedná se především o sdílené maloobjemové automobily a střední elektroautobusy pro vybrané vnitřní městské  linky Důvodů je mnoho. Od omezení hlučnosti a výfukových plynů až lokální nezávislé energetické zdroje. Výhoda sdílené dopravy je docela razantním  omezením počtu vozidel ve městě jako je Tábor (parkovací problémy) a nízká cena dopravy. Problém Tábora je, že veškerou dopravní koncepci dnes určuje Comett Plus, spol. s r.o. , což je víceméně soukromá firma a její pohled na provedení dopravního systému Tábora je, velmi slušně řečeno, konzervativní. ThinkTA učinil pokus o neformální schůzku o představách táborské dopravy budoucnosti s ředitelem ing. Zdeňkem Tučkem, ale tento pokus nebyl úspěšný, ing. Tuček ani neodpověděl.

Spolupracovník ThinkTA Bc. Marek Šíp je nyní na ročním studiu v Jižní Koreji. Za účelem nezávislé analýzy budoucího dopravního systému již navštívil následují země: Norsko, Švédsko, Finsko, Japonsko, Tchaiwan a Jižní Koreu. Zejména asijská města jsou ve fungujících sdílených dopravních aplikacích značně napřed. Severoevropské státy jsou zase příkladem fungující elektromobility a lokální výroby elektrické energie včetně skladování. ThinkTA  bude usilovat, aby jeho koncept dopravy v Táboře byl zveřejněn nejpozději v roce 2019.

Po říjnových komunálních volbách ThinkTA zveřejní odborný článek, nechceme, aby toto vysoce odborné téma bylo neodborně  uchopeno v nadcházející volební kampani. Přesto je ThinkTA nakloněn, ke konzultacím se subjekty usilující o zvolení do zastupitelstva Tábor, pokud jejich volební program obsahuje totožné záměry v dopravní politice budoucnosti.

Že je sdílení a elektromobilita zcela reálná budoucnost je jasné na první pohled https://sonomotors.com/ .  ThinkTA bude prosazovat taková kvalitní a komplexní řešení pro elektromobilitu v Táboře. Je nutné, aby tato aktivita nezůstala jen na drahých monopolních řešeních…. Jak jsme v Táboře v pojetí eletromobility pozadu, dokumentuje i toto: https://www.gogoro.com/   a jak rychle dobít:  https://i.imgur.com/SJmPZb3.gifv. 

12.2.2019: Vzkaz všem co pochybují od WV (Auto Škoda) https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-meb-platforma-tesla-standard.A190211_155719_automoto_fdv

Takže v Táboře je po volbách a první info je zde.

V ČR se vyrábí prima elektrobusy. Typ ŠKODA  29BB je do Tábora velmi vhodný. Zejména s ohledem na menší rozměry vhodné do vnitřního města a dostatečnou kapacitu. Cenové podmínky nákupu elektrobusů jsou pro města velmi výhodné, neboť dotační politika je až 85 % ceny autobusu což snižuje cenu autubusu k hranici 1-1,5 miliónu Kč. Další velkou úsporou jsou pohonné hmoty (nafta, plyn), které mohou činit až 2000,- Kč/den/bus. Při celoročním provozu to tedy může být až 400.000,- kč, je-li elektrobus v 200 denním provozu. Nižší náklady na servis plynoucí s jednoduchosti elektrického pohonu jsou zřejmé.  Zde jsou originální záběry z výstavy Czechbus 2018, která se uskutečnila 20-22.11.2018 na Holešovickém výstavišti v Praze. Projděte si s námi elektrobus Škoda 29 BB (v Č. Budějovicích je již provozují https://www.dpmcb.cz/o-nas/novinky/elektrobusy-nove-generace-v-ceskych-budejovicich-285.html) i jiné a poslechněte si úvodní informace. V Táboře by takové elektrobusy měly být přednostně nasazeny na vnitroměstské linky 20,30,40 a 21. ThinkTA doporučuje městu zřízení samostatného 100% podniku pro elektromobilitu v Táboře. Po téměř ročním zkoumání přístupu současného monopolního podniku Comett Plus, spol. s.r.o.,  kde má město minoritu a to ještě nepřímo přes nepružné sdružení měst a obcí SMOOT, je ThinkTA přesvědčen, že Comett Plus, spol. s.r.o. má o elektromobilitu nulový zájem, který plyne z jeho tvrdé orientace na naftu, CNG a 10 let zastaralou dopravní techniku. Tedy v tomto volebním období  zřejmě neudělá pro občany zhola nic, i když je placen z občanských příjmů města.