Průmyslová zóna, Chýnovská a Vožická ThinkTA zajímá…..
Průmyslová zóna, Chýnovská a Vožická ThinkTA zajímá…..
Vývoj od 2.6.2018:
3.9.2018 Informativní materiál ze ZM: ZM030918-infomatnerveřejněný
16.1.2019 Žádost o zrušení zastávek ve Vožické ulici se zasláním na Odbor dopravy včetně hlukových norem: Žádost1279-1949 podepsaná , ŽádostZástávky412 Hlukové normy
5.2.2019 Koupili jsme hlukoměr. Na dotčený zastávkách je hlučnost venkovní až 90-100 dB podle typu CNG autobusu, uvnitř domů je to pak 65-70 dB.
10.2.2019 Ing. Petrová nám ani nepotvrdila přijetí mailu ze dne 16.1.2019. Možná, že to napraví ve 30 denní lhůtě.
29.3.2019 Dokončeno krajské výběrové řízení na zhotovitele úseku obslužné komunikace Chýnovská-Vožická, vybrána firma HES stavební s.r.o.
2.-3.4. 2019 Uskutečněno měření hluku na podnět ThinkTA autobusové zastávce před č.p. 1276. Orientační hodnota hluku v měřeném pásmu autobusů SOR 12 CNG se pohybovala od 75-80 dB. Přípustná hodnota je 50 dB. Orientační klidový hluk města Tábora v tomto místě je 40-41 dB.
Rozvíjíme témata vzniklá na Pirátské besedě z 2.6.2018 viz odkaz: Na základě PirátskéBesedy o přeložce
ThinkTA se domnívá, že alternativním řešením k jižní spojce je spojka severní, ústící obloukem do Vožické a umožňující obousměrný provoz kamiónů k současnému halovému komplexu Karla Dvořáka. Realizace pouze jižní spojky je jen poloviční řešení s dopady na zvýšení provozu v obytných čtvrtích navazujících na Vožickou ulici.
Víceméně schválený a nekonfliktní záměr vybudovat průmyslovou zónu s chytrou náplní s vysokou přidanou hodnotou pro Tábor by mohl při vhodné moderaci uvolnit prostor za nádražím k mnohem a mnohem vhodnějšímu využití něž dosud. O tom je tato úvaha.
Obrázek 1 – Dominanta haldy Kovošrotu s převážně prázdnou myčkou
Je až neuvěřitelné, jak je možné, že jsme Táboře slepí a hluší zároveň. Nebo jsme ztratili veškerý svůj vztah ke svému okolí a ženeme se jen za svým osobním prospěchem? A s klapkami na očích si namlouváme, že se někdo o vše postará. Snad nějaký minulý soudruh z radnice či kraje nebo dokonce z vlády?
Pokusím se podrobit kritice vztah města – tedy radnice – k prostoru za nádražím – Vožické ulici a na ní navazující prostory. Tak hluboko nekoncepční a dalo by se říci historicky lajdácký přístup se hned tak nevidí. V čase, kdy je možné dlouhodobě i krátkodobě stanovovat vývoj jednotlivých lokalit na městské úrovni a snadno je plánovat a konzultovat to vše s občany (a tím myslím i nakupovat, směňovat pozemky na území města za účelem jeho kvalitního městského vývoje), je to fakt na pováženou.
Osobně jsem se pokusil v této věci přesvědčit některé táborské radní, a to jak ústně, tak písemně. Výsledkem bylo pouze jakési obecné gesto souhlasu, bez další akce, či odpovědi. Došel jsem tedy k přesvědčení, že složení současné radnice je tak hluboce zajeto v kolejích 90. let, že neudělá nic.
Obrázek 2 – Parkovací ohrada pro kamiony poloprázdným “parkovištěm”
O co tedy jde. Myslím, že většina táboráků bude souhlasit s tím, že prostor za nádražím je šílená a nedůstojná změť firemních a městských pozemků a dominující haldou šrotu, absolutně se nehodící do středu města, zejména s ohledem na dobře fungující most přes nádraží a rozvíjející se zástavbu pro bydlení v prostoru mezi nádražím a Čekanicemi s dobrou dopravní obsluhu. Pokus vytvořit tam parkoviště kolabuje na nekázni řidičů, která je již téměř 3 roky tolerována městskou policií, takže auta tam stojí v zatáčce na odstavném pruhu celý den. Když je deštivo, tak do bahnitého terénu hloubí hluboké rýhy.
Situace z 6.6.2018
… ale přece jen zlepšení. Situace z 25.10.2018
Situace z 6.6.2018
Ještě dohodnout přesunutí firem do PZ. Situace z 25.10.2018
Obrázek 3,3a,4,4a – 6.6.2018 Odkud ta auta jsou? Pokusil se to někdo zjistit? 25.10.2018 Asi ano – díky!. Tak teď ještě zmenšit a ztišit autobusy. Třeba na vybrané trasy zavést elektrobusy!
Jak marná je pak snaha o zkulturnění autobusovou zastávkou u podchodu. Po její realizaci se ještě více zvýraznila nemohoucnost radnice a asi i nás občanů města Tábora mít své město pěkné a snad i nejhezčí, že všech jihočeských měst, a zrušit duplicitní zastávku (cca 100 m vedle), kde se při provozu velkoobjemových autobusů vytváří ve Vožické ulici k dopravní špunty.
Z radnice zní, že tento prostor je soukromých rukou a že se s tím nedá nic dělat. Můj názor je, že se dá. Možná některé postupy budou složitější finančně zdánlivě náročnější, ale s velkou a dlouhodobou návratností nejen finanční, ale taky povedou k opětovnému získání občanské důvěry.
Problém se dá zhruba rozložit do těchto bodů:
- Proč město nejedná o směně pozemků v ladem ležící průmyslové zóně s Kovošrotem?
- Proč město nejedná o směně pozemků s ostatním firmami využívající prostor za nádražím?
- Proč město povolí myčku aut za nádražím, když u bývalého Interspare je myčka též a autem tam je snadné zajet. Bude snad Tábor město myček?
- Proč město nemá záměr na multifukční využití tohoto prostoru včetně propojení a výrazné inovace hřiště Viktorie – bývalá Lokomotiva?
- Je možno, aby nedobře vypadající zahrádkářská kolonie byla opět nahrazena původní sportovní veřejnou plochou, jako tomu bylo až do roku 1970?
Město si totiž si ani nevšimlo, že zde za 30 let od roku 1989 vyrostly téměř 3 generace – 80.,90. a 00. ročníky a “šedivý” soudruzi raději zbytečně objímají Střelnici, místo toho, aby poděkovali Karlu Dvořákovi za její nezištnou rekonstrukci a podívali se, co je budoucnost.
O co důstojnější a pro občany města Tábora by bylo realizovat v tomto prostoru multifukční projekt obsahují vzdělávací prostory, sportovní prostory napojené na stávající fotbalové hřiště, kulturní prostory a prostory pro firemní start up(y) umožňují chytře realizovat prvky Revoluce 4.0. Pod povrchem skrýt minimálně 3 patrové parkoviště o rozloze 6x větší, než je současná kapacita. V tomto prostoru realizovat zapůjčení chytrých elektrických dopravních prostředků pro vnitřní město.
Obrázek 5,6,7 – Jsou snad tato vrata asi ze 70 let chráněny památkově ….. nebo snad pocta totalitě?
Rovněž při realizaci klást důraz na možnost duplicitní parkové plochy osázené stromy nejen pouze po obvodě, aby se zde mohly bezpečně prohánět děti v létě i v zimě a nekrákat s havrany v Husově parku s odstraněnými lavičkami a netloustnout u televize a PC, protože v Táboře není jiná levná příležitost, jak upustit páru.
Přál bych si, aby občané Tábora, kterým záleží nejen na vlídné tváři Tábora, ale i na budoucnosti svých potomků, vyjádřili svou podporu myšlence, jejíž základní vizualizace je zde:
Základní parametry budovy ThinkTA:
3 podlaží pod zemí – parking pro sdílené elektrovozidla, parking pro osobní auta, prostor pro powerpack ze solárních panelů
4 podlažní velký ovál – prostor pro 2 volejbalová hřiště s mezinárodní výškou s hlediště pro 1500 diváků a přestavitelný na koncertní sál pro 2000 návštěvníků nebo na 2 přednáškové univerzitní auly a digitální knihovna. Po obvodě kanceláře, byty, vysokoškolské účebny a zázemí potřebné pro vysokou školu a malou moderní kapli CČSH.
1 podlažní střední ovál – prostor pro restaurace, prodejny souvisejí s provozem objektu, s prostorem pro venkovní zahrádky s posezením a možností aktivního pohybu s integrací živé zeleně
1 kopule – hvězdárenská a energetická kopule – ekologický zdroj elektřiny pro celou budovu a výkonný dalekohled
Ing. Vladimír Šíp, předseda spolku ThinkTA.